HandFotKnäAxelOsteoporosHöftIntyg

Om Cityortopedi

Mottagningen

Mottagningen ligger i gatuplanet och är helt handikappanpassad med automatiska dörröppnare etc. Inga problem för t ex rullstolsburna patienter. Rymlig handikapptoalett finns.

Mottagningen drivs i privat regi vilket innebär ett personligt bemötande av engagerade medarbetare. Anslutningen till Stockholms läns landsting (SLL) gör att du ändå bara betalar vanlig patientavgift 350:-. Frikort gäller.

Exteriör - Cityortopedi     Gården - City Ortopedi     Hemtrevliga lokaler hos Cityortopedi     Interiör - City Ortopedi

Vilka jobbar här?

På Cityortopedi arbetar bland annat:

  • Våra ortopeder som är specialistläkare inom ortopedi. Läkaren undersöker dig och gör en bedömning av dina besvär. Hos oss utför de även enklare operationer i lokalbedövning.
  • Receptionister. Det är till dem du ringer och bokar tid och det är de som ankomstregistrerar dig och tar emot betalningen.
  • Läkarsekreteraren skriver in i journalen vad läkaren har dikterat efter besöket.
  • Personal som sköter allt annat mellan himmel och jord såsom ekonomi, IT och vaktmästarsysslor.
  • Här hittar du vår övriga personal.

Policy

Kunnig, ärlig, enkel och omtänksam i en hemtrevlig miljö.

Kunnig

  • Vi ska vara välutbildade och kunniga inom våra respektive yrken.
    Våra beslut ska i första hand styras utifrån medicinska behov och i andra hand utifrån ekonomiska.
  • Patienten ska därigenom kunna känna sig trygg och kunna lita på att hon/han får den hjälp hon/han behöver.

Ärlig

  • Vi ska vara pålitliga och hålla vad vi lovar.
  • Vi ska vara ärliga och uppriktiga.

Enkel

  • Vi ska vara enkla att få tag på via mail, telefon eller personligt besök.
  • Vår information ska vara anpassad till patientens behov och vara enkel att förstå.
  • Vi ska behandla alla patienter och varandra som jämlikar och skapa en vänlig atmosfär, så att patienten vågar anförtro sig till oss.

Omtänksam

  • Vi ska arbeta med patientens bästa för ögonen.
  • Vi ska hjälpa patienten att fatta beslut rörande sin hälsa.
  • Vi ska vara flexibla och försöka hitta lösningar som gynnar patienten och alla som jobbar hos oss.

Hemtrevlig miljö

  • Vi ska värna om en ombonad och hemtrevlig miljö, så att patienten känner sig välkommen.
  • Vi ska bjuda på kaffe.

Nöjda patienter är bästa reklamen!