HandFotKnäAxelOsteoporosHöftIntyg

Om Cityortopedi

Mottagningen

Mottagningen ligger i gatuplanet och är helt handikappanpassad med automatiska dörröppnare etc. Inga problem för t ex rullstolsburna patienter. Rymlig handikapptoalett finns.

Mottagningen drivs i privat regi vilket innebär ett personligt bemötande av engagerade medarbetare. Anslutningen till Stockholms läns landsting (SLL) gör att du ändå bara betalar vanlig patientavgift 350:-. Frikort gäller.

Exteriör - Cityortopedi     Gården - City Ortopedi     Hemtrevliga lokaler hos Cityortopedi     Interiör - City Ortopedi

Vilka jobbar här?

På Cityortopedi arbetar bland annat:

  • Våra ortopeder som är specialistläkare inom ortopedi. Läkaren undersöker dig och gör en bedömning av dina besvär. Hos oss utför de även enklare operationer i lokalbedövning.
  • Receptionister. Det är till dem du ringer och bokar tid och det är de som ankomstregistrerar dig och tar emot betalningen.
  • Läkarsekreteraren skriver in i journalen vad läkaren har dikterat efter besöket.
  • Personal som sköter allt annat mellan himmel och jord såsom ekonomi, IT och vaktmästarsysslor.
  • Här hittar du vår övriga personal.

Policy

Kunnig, ärlig, enkel och omtänksam i en hemtrevlig miljö.

Kunnig

Vi ska vara välutbildade och kunniga inom våra respektive yrken.
Våra beslut ska i första hand styras utifrån medicinska behov och i andra hand utifrån ekonomiska.
Patienten ska därigenom kunna känna sig trygg och kunna lita på att hon/han får den hjälp hon/han behöver.

Ärlig

Vi ska vara pålitliga och hålla vad vi lovar.
Vi ska vara ärliga och uppriktiga.

Enkel

Vi ska vara enkla att få tag på via mail, telefon eller personligt besök.
Vår information ska vara anpassad till patientens behov och vara enkel att förstå.
Vi ska behandla alla patienter som jämlikar och skapa en vänlig atmosfär, så att patienten vågar anförtro sig till oss.

Omtänksam

Vi ska arbeta med patientens bästa för ögonen.
Vi ska hjälpa patienten att fatta beslut rörande sin hälsa.
Vi ska vara flexibla och försöka hitta lösningar som gynnar patienten.

Hemtrevlig miljö

Vi ska värna om en ombonad och hemtrevlig miljö, så att patienten känner sig välkommen.
Vi ska bjuda på kaffe.

Nöjda patienter är bästa reklamen!